fredag den 18. september 2015

Kage-bagning på TV

Den store bagedyst er igen i gang på DR1, og jeg ser troligt med hver onsdag. Samtidig er jeg begyndt at se den britiske version, som bliver sendt på TV2Fri, og derudover ser jeg også genudsendelsen af Masterchef - Dommernes duel på TV3. Al den bagning og køkkenleg med de fineste serveringer, gav mig akutte bage-abstinenser, så i dag har jeg været i køkkenet :)

Det blev til et havregrynsfranskbrød til weekendens morgenmad, et forsøg med grape-macaron og den klassiske Red Velvet kage (bruges en del i Cake Boss, som jeg selvfølgelig også får set noget af på kanalen TLC).

Bagerst tv: Red velvet cupcakes til familiehygge i morgen
Bagerst th: Red velvet lagkage
Forrest tv: Grape macarons
Forrest th: franskbrød m. havregryn, honning og kærnemælk

Og som i de nævnte programmer, går ikke alt som forventet! Jeg glemte at min brødform IKKE er slip-let, så en del af brødskorpen blev siddende i formen, så brødet er pænest oppefra :P Mine macarons hævede ikke op og fik 'fødder', sådan som de skal. Måske fordi jeg kom for lidt dej på hver macaron, de blev nemlig også meget skrøbelige og porøse. Og så glemte jeg at komme lidt farve i dejen - UPS! Den der blege lyse farve er altså lidt kedelig:( Men det var SKØNT at lege lidt i køkkenet igen, kunne godt mærke det er ved at være lidt tid siden sidst...

12 kommentarer:

  1. Altså jeg bliver helt lækkersulten - uanset småfejl eller ej :) Mums! det hele ser godt ;)

    SvarSlet
  2. Skønhedsfejl betyder ingenting, bare smagen er der :)
    Og det ser altså temmelig lækkert ud.

    Kh. Linette

    SvarSlet
  3. Haha kender det alt for godt, det med man ser nogle kage programmer og så får man helt lyst til selv at bage :o)
    Dine resultater er da blevet rigtig fine og sikke meget kage :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg havde lovet at tage kage med hjem til mine forældre i lørdags, og der vakte det lykke :)

      Slet
  4. Det ser godt ud :-)) vi følger også troligt med i bagedysten
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Så blir det jo spændende hvad det sker i aften :)

      Slet
  5. Hvor er det fedt, at du er totalt bage-entusiast og finder så megen inspiration på TV! Ærgerligt med bageformen - øv! Det har du så lært på den hårde måde og husker det garanteret næste gang ;-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har HELT ret, jeg husker bagepapir i formen næste gang :P

      Slet
  6. Eej der bare kage på den ene blog efter den anden, og så er man på kur. er også ret stor fan at den store bagedyst.

    // wooz.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det beklager jeg da :P Men håber da du kommer igen, selvom der kommer lidt kage på bloggen de næste par dage :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...