fredag den 11. september 2015

Statusupdate

Jeg er i gang med MANGE ting på én gang, og derfor har jeg ikke fået færdiggjort så meget de sidste par dage. Samtidig har jeg også fået lidt fokus på at  få struktur på min dag herhjemme, så jeg rent faktisk får nået noget, mens ungerne er afsted i skole og børnehave. Jeg er mest effektiv om morgenen, så når jeg er hjemme efter aflevering af drengene, har jeg 'kontor'-tid, hvor jeg får styr på mails og andre pc-ting. Og så prøver jeg at lade være med at udsætte ting, så jeg får dem lavet med det samme, så jeg kan rydde papirer osv. væk og så komme videre til næste opgave.

I tirsdags spiste jeg frokost med min kollega, som blev fyret samtidig som mig. Det var rigtig rart at høre hendes oplevelse af det hele, og det gjorde mig motiveret til at komme videre. Derfor har jeg nu taget hul på karriererådgivning, og det skal jeg helt bestemt bruge en del tid på de kommende uger. I næste uge skal jeg igang med at lave min kompetenceprofil, med både faglige og personlige kompetencer.

I dag ødelagde min flade cykel min tidsplan, og det gjorde mig ret så irriteret, for jeg havde håbet på at være hjemme 11.30, men klokken var over 13, og jeg nåede derfor nærmest intet. Men min irritation ændrede sig straks, da jeg kom hjem! I søndags købte jeg jo to tons granitskærver, og i dag er de blevet leveret. Jeg havde forventet, at de blev sat på P-pladsen, hvor jeg vel har 80-100 m ud. Og hvor mange trillebøre-ture mon to tons sten er? Meeeen... De har placeret de to paller LIGE foran mit hus LIGE ved mit bed, så nu skal jeg 'bare' tage en skovl og smide stenene i bedet. Det blir stadig hårdt, men arbejdet er nu halveret, fordi jeg nu kun skal have fat i stenene én gang :) totalt skønt! Glæder mig faktisk til at komme i gang, men det blir først på søndag, for jeg/vi har helt andre planer for lørdagen. 


5 kommentarer:

  1. Det lyder fornuftigt at få 'friheden'sat i rammer ;-)

    Er det as3 du har karriererådgivning hos?

    Ej hvor skønt at stenene blev sat så tæt på.. For ja.. Det er mange trillebør fulde.. Vi har prøvet det.. For her kunne de kun sætte dem i indkørslen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er AS3 jeg har rådgivning hos. Kender du dem? :)

      Slet
  2. Det lyder fornuftigt at få 'friheden'sat i rammer ;-)

    Er det as3 du har karriererådgivning hos?

    Ej hvor skønt at stenene blev sat så tæt på.. For ja.. Det er mange trillebør fulde.. Vi har prøvet det.. For her kunne de kun sætte dem i indkørslen :-)

    SvarSlet
  3. Åh Pia, hvor er jeg ked af at høre, at du har mistet dit arbejde :-(((( Dog godt at du kunne få talt om tingene med ligestillet kollega...håber inderligt at du snart finder et andet arbejde, og hvor er det positivt, at du forsøger at få noget konstruktivt struktur og karriererådgivning langt ind i dagligdagen - pøj pøj med det hele :-)

    Fedt med alle de sten - og ja, der bliver vist nogle trillebørsture!!!

    KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste Lilly. Jeg håber også at det her rådgivningsforløb hjælper mig med at finde et godt job (og helst inden jeg ryger på dagpenge) ;)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...