onsdag den 11. november 2015

Nem syltetøj

I sidste weekend løb vi tør for syltetøj, til gengæld havde vi masser af hindbær i fryseren, så jeg fik hurtigt lavet en portion nem syltetøj. Jeg gjorde det bare lidt på slump, men den blev ret god med en skøn og frisk hindbærsmag.

1 ps frosne hindbær (300 g)
1 dl sukker
1 vaniljestang (korn + stang)
revet skal fra 1 lime

Det hele koges sammen til en passende konsistens. Jeg var bange for min ville blive for tynd, så jeg kogte lidt længere, og den endte med at blive ret tyk. Jeg har ikke brugt konserveringsmidler, da det er en lille portion og vi får spist den hurtigt.

Min overskudsmorgenmad en af dagene uden drengene:
æble i både, vand med citron og så min elskede te
A38 med müsli
grovtoast med ost og hjemmelavet syltetøj


Jeg syer stadig næsten hver dag, men det er mest små projekter, som jeg får gjort færdige, så jeg har mere ro i næste uge, hvor jeg efter tre måneder herhjemme igen træder ud på arbejdsmarkedet... Jeg glæder mig rigtig meget, men tror også det bliver hårdt, især den første tid med nye mennesker, nye opgaver og nye ord.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...