onsdag den 23. december 2015

Den første skilsmissejul

I går eftermiddags gik jeg på juleferie, og drengene og jeg skyndte os ind på sofaen for at hygge. Mathias så tv, Oliver spillede iPad, mens jeg har genfundet den store læseglæde. Og vi kunne alle sidde sammen under mit store nylavede patchworktæppe, som måler 137x215 cm. De fleste af stofferne blev købt i Stof2000 i efteråret 2013, så det er skønt at det endelig lykkedes at få tæppet færdigt :)



I dag har drengene rendt rundt i nattøj HELE dagen, og vi har haft besøg af mine forældre, som lige kom med deres ene bil, så jeg selv kan køre hjem til dem i morgen eftermiddag. Og så kom drengenes far forbi med gaver, han hyggede med drengene, vi spiste risengrød og fik en god snak, da drengene havde rejst sig fra bordet. 

Om en håndfuld dage er det et år siden, at jeg blev alene, og det har været et år fyldt med bump på vejen. Vi har haft adskillige uenigheder, men heldigvis også været ret enige om de store linier. Derfor var det ekstra rart at eksen og jeg i dag kunne sidde og være ret så enige om, hvordan vi begge ønsker drengenes jul skal være fremover. Der er kun én juleaften hvert år, og i ulige år er det i hos mig og min familie, og i de lige år er de hos deres far. Så i dag afleverede eksen sine gaver til mig, og de bliver først åbnet i morgen, og næste år bliver det selvfølgelig omvendt. Jeg ved det er et ømtåleligt punkt, for jeg snakkede med min veninde om det forleden, og hun åbner gaver med sin datter i aften, så datteren i morgen "kun" får gaver fra sin fars del af familien. Der er intet rigtigt eller forkert, og vi har bare valgt hvad der er bedst for vores børn! Jeg ville være rigtig ærgerlig hvis mine drenge næste år kun får 3-4 gaver på selve juleaften (fordi der kun er fars samt farmor og farfars gaver tilbage) og de så kan sidde og se deres fætre åbne 20 gaver hver! Det er jo synd for dem, og derfor synes jeg (VI) at drengene først får alle julegaverne på selve juleaften, for det er det bedste for børnene!

Jeg har drengene helt til d. 27/12, og der kommer deres far så og spiser frokost og tager så drengene med hjem. Drengene skal være hos ham i en hel uge, og det var uden problemer at vi fik delt julen mellem os. Hvordan det blir næste år, ved jeg ikke, for det afhænger af om de så skal hjem til farmor og farfar på Bornholm eller om de blir på Sjælland. Den tid den sorg, eller hvad det nu hedder. Det bliver trist at skulle undvære dem næste år, men omvendt kommer jeg til at være sammen med mine forældre og bedsteforældre og får en helt anden juleaften, fordi jeg bare kan nyde og ikke skal koncentrere mig om ivrige og utålmodige børn. Ja hos mig er koppen mere end halvfyldt, jeg er positiv og ser kun godt fremover :)

4 kommentarer:

  1. Synes det lyder fantastisk med kun en jul! Ja, der er delte meninger, men jeg kan kun være enig med jer i den beslutning. Vi skal holde jul med vores lille nevø i morgen for første gang i 4 år, grundet en grim skilsmisse med en mor der har været smart til at forhindre faren (min svoger) i at have sin søn, og vi glæder os heeelt vildt - han er 4 uger ældre end vores yngste, og alle tre leger de fantastisk sammen. Jeg er faktisk meget spændt på om han har gaver med fra sin mor eller om de er klaret på andet tidspunkt. Vi har i hvert sørget for en god lille stak til ham herfra, jeg kunne som dig ikke bære han måske kun sad med 3 gaver sammenlagt, mod vores børn adskillige flere ;)
    Og altså! Skønne forældre du har, sådan lige at komme forbi med en bil - lækkert :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare frygteligt at høre om forældre der sætter egne behov foran barnets behov! Jeg er også virkelig glad for at vi kan få det til at fungere så godt, som vi nu gør. Jeg håber I fik en rigtig dejlig jul med din nevø, og jeg er spændt på om han havde gaver med sin mor eller ej? Ja, det er skønt lige at kunne låne min fars bil, så drengene og jeg selv kan bestemme hvornår vi vil hjem fra familietamtamen her i juledagene :)

      Slet
  2. Sender dig en masse kærlige juletanker. Livet går ikke altid den lige vej, men vi lærer at håndtere dem på bedste vis og på hver vores måde for vores familie. Jeg er sikker på Pia, at du gør det bedste for dine børn.

    Ønsker dig en glædelig jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde hilsen, sødeste Helena. Jeg håber du havde en helt fantastisk aften med din familie <3 jeg håber vi kommer til at ses engang i det nye år :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...