lørdag den 19. december 2015

Hvor der handles,

..der spildes... Det er ikke altid alt der lykkedes, og selvom det kun semi-lykkedes, vil jeg da lige vise et af mine seneste forsøg frem. Engang i efteråret spurgte mine drenges faster, om jeg ikke ville sy et par badebukser til hendes ældste dreng. Jeg fandt hurtigt noget sort badebuksestof med stræk hos stofkiosken.dk, og så fik jeg ikke rigtig gjort mere. Her i december har jeg så fået tegnet mønster ud fra disse badebukser fra H&M i str. 122/128.


Da jeg havde syet dem, men manglede elastikken i taljen, fik min Oliver lov at prøve dem. Han er lidt ældre end sin fætter, men mindre i størrelsen, men så kunne jeg trods alt teste om de var sådan nogenlunde eller helt forkerte i størrelsen/designet.



Det ligner lidt cykelshorts, men det er nok mest pga. den manglede elastik i livet. Da bukserne var helt færdig, gik jeg i gang med den aftalte dekoration med navnet PELLE på numsen og en stjerne på det ene ben. Pynten blev lavet i strygestof, og da det var mit første forsøg med badebuksestof, strøg jeg selvfølgelig en prøve først og det fungerede helt perfekt. Jeg begyndte med den lyseblå stjerne forrest og det gik også ok, efter et par ekstra strygninger. Men da jeg gik i gang med PELLE, ville det bare SLET IKKE sidde fast! Til sidst fik jeg strøget hul i badebukserne i forsøget for at få det til at sidde fast.. ARGHHHHHH!

P'et sidder slet ikke fast og under det sidste 'e' er der et hul...

Jeg skal helt sikkert have syet et par badebukser til Oliver, for så kan han have et par fast hjemme hos sin far. Det er en smule nemmere, og så kan de også helt impulsivt smutte i svømmehallen :) Og mon lillebror så ikke også spørger om jeg vil sy et par til ham?

Har du prøvet at sy badetøj? Fortæl gerne dine erfaringer, eller kom med ideer til at pynte dem, for et par helt sorte badebukser er da lidt kedeligt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...