mandag den 28. december 2015

Julen 2015

Så er julen overstået, og jeg må indrømme, at jeg er lidt lettet. Julen var ikke nem i år. Det er min første skilsmisse-jul, jeg havde jo heldigvis børnene, men alligevel. Det er min første jul som single siden jeg var 18 år, og der manglede sgu en at kysse under misteltenen! Nå, det kan jo være det er der næste år...

Vores medbragte gaver...

Vi havde et væld af pakker juleaften, og det kan gøre de fleste børn godt kuldrede. Min ældste opdagede hurtigt, at kusinerne fik flere gaver end ham (de har en gigantisk familie på min svigerindes side, og da dengene kun får én pakke fra deres fars familie (udover dem fra faren), er der en stor uligevægt), og så var vi lidt ude i, at Oliver blev ked af det lige som sidste år (på trods af at vi uddeler gaver anderledes i min familie). Klokken var mange, og han var træt, men det lykkedes at få talt ham ned. Og det hjalp, at han fik lov at åbne den ene æske LEGO, for vi skulle nemlig blive og sove hos mine forældre.

1. juledag blev brugt hjemme, og det var godt for drengene trængte til ro og stilhed efter den lange dag. 2. juledag var vi som altid til julefrokost hos mine bedsteforældre, og jeg havde lavet en lille værtindegave (men jeg havde lige glemt at tjekke om jeg havde cellofan, så det blev ikke så fint som ønsket).

Hjemmelavet snaps, marcipanbrød og syltetøj, og så elsker min morfar After Eight lige som mig :)

Julefrokosten blev en hård omgang, for Oliver kunne ikke rigtig falde til ro og han blev ved med at drille de andre børn (men min fætter på 7 år er altså også virkelig en pain in the ass! og han er god til at starte ting op i det skjulte..). Jeg kunne ikke rigtig få tacklet Oliver rigtigt, og det endte med en større scene og jeg blev vildt ked af det. Mine forældre var der heldigvis med det samme og hjalp og bakkede mig op. De to er GULD værd! Det er rigtig hårdt for mig, når jeg ikke rigtig kan 'styre' min søn, men han viser flere og flere tegn på at have arvet sin fars ADHD (og så er der nok også stadig nogle klemte følelser ovenpå skilsmissen), og derfor prøver jeg nu at finde nogle gode råd og ideer til, hvordan jeg kan hjælpe ham bedre fremover. Hans skole er også på banen, hvor psykologen skal hjælpe hans lærer med nogle værktøjer. Oliver trives i det store og hele i skolen, men der er lidt 'udfald' indimellem, og herhjemme går det også godt det meste af tiden. Det er mest, når der sker noget anderledes end det han er vant til, at han reagerer. Forhåbentlig kan psykologen hjælpe, så Oliver kommer til at trives endnu bedre og bedre kan håndtere afvigelser.

Udover Olivers udfald, var julen også hårdere end jeg havde troet. Alle de gamle følelser fra sidste år dukkede op, og de gjorde sgu ondt! Nu er drengene hos deres far, og jeg har en hel uges ferie, inden jeg på søndag skal hente drengene og hverdagen igen begynder.

Mine julegaver:
bukser og bluse fra mine forældre
Morter og æggebægre fra mine bedsteforældre
æggebægre fra min bror & svigerinde (byttet til en 19 cm tallerken i stedet)
Bog og lyskæde fra min god Århus-veninde Trine
Cykelpumpe + armbånd (som er glemt på billedet) fra Mathias
Kagedåser, nisse, perleplade + sutsko (ikke på billedet) fra Oliver

Min mor har været ude og købe gaver med Oliver, så han rigtig følte han gav mig noget, og det var han også rigtig glad for og stolt over (selvom min mor fortalte at han ikke rigtig gad selve shoppingen :P)

Nu jeg har ferie, skal jeg have ryddet op i de mange skabe jeg har i min gang, og jeg er både i gang med julepynten, diverse babyting (en del er nu givet videre til mine veninder) og så er jeg også i gang med stoflageret (lige som Sabrina). Hvor Sabrina er i gang med jerseyen, er jeg gået i gang med det faste bomuld og det er bl.a. blevet til disse tre hagesmække, som fluks blev solgt i min facebook gruppe :)

2 kommentarer:

  1. Søde Pia - der er meget at slås med. Dejligt med dine gode støttende forældre. Jeg sender dig en hel bunke kram.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...