søndag den 3. januar 2016

Marcipanbrød

Jeg fik ikke lavet så meget julekonfekt, som jeg plejer, men jeg var jo også kun mig til at spise det (mine drenge kan ikke lide marcipan). Men et par dage før juleaften fik jeg lavet to slags marcipanbrød, som skulle bruges til værtindegaver til mine forældre juleaften og til min mormor og morfar 2. juledag.



Det første er 100 g marcipan der rulles ud og bliver smurt med Odenses pistaciemasse. Den rulles sammen og overtrækkes med mørk chokolade, og så dryssede jeg med en masse hakkede usaltede pistacienødder (køber dem altid i en indvandrerbutik på Nørrebro, da det er meget billigere end i supermarkederne :)).

Den anden slags marcipanbrød er med appelsin, cointreau og nougat. Opskrift kan ses her, og jeg har så drysset med spiseligt guldglimmer. Denne har jeg lavet i flere år, og den er klart en af mine jule-favoritter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...