mandag den 4. januar 2016

Oprydning 2016 #1

Et nyt år og en ny begyndelse, og derfor er det tiltrængt med lidt oprydning. I sidste uge havde jeg juleferie, selvom mine drenge var hos deres far. Derfor var min plan også klar: jeg skulle rydde op i mine mange skabe (jeg har en laaang gang fyldt med skabe). Jeg har fået tyndet noget ud i mit stoflager, men fik slet ikke begyndt at rydde op i mine krea-sager (men det må jeg så nå en anden gang :)). Jeg har fået smidt en sæk med tøj og en sæk med stof til genbrug, og så har jeg fået syet 5 babytæpper (de får lige deres eget indlæg når jeg er færdig med det 6. og sidste (i denne omgang)).

Jeg har til gengæld fået ryddet op i mit køkken, og jeg fik et ret godt overblik over alt mit te - og er du gal jeg har meget te! Jeg er vild med te, og jeg elsker altså god løs te fra specielforretninger såsom Tante T, Østerlandsk Thehus og Kusmi. Derfor købte jeg jo også en te-julekalender fra Teacup tilbage i oktober, og selvom jeg drikker te hver dag har jeg endnu ikke nået at smage på dem alle.


Fra bestillingen med julekalenderen er jeg især vild med:

- Et juleeventyr (Roobois te med mandler, pistacienødder og appelsin)
- Tempelriddernes Skat (Earl grey med orange og jasmin)
- Den 7. himmel (Fersken/abrikos te - MUMS)
- Hvid jul (grøn og hvid te med appelsin, mandler, granatæbleblomster og kamille)

Som I kan se på billedet på min ene tekande har jeg syet et "varmt omslag", men det var i begyndelsen af min sykarriere, så jeg har kun brugt pladevat (og ikke noget termo-duttelut), så den holder ikke så godt på varmen. Og min lille Bodumkande til venstre trænger også gevaldigt til en "frakke", så 2 tehætter står på min todo-liste (og jeg har alle materialer på alger, så jeg burde jo bare gå i gang!). Og jeg burde også sy en hætte til min Bodum stempelkaffekande, for så ville jeg måske begynde at bruge den, når jeg får gæster (hvis jeg så altså samtidig kan finde den rigtige form for kaffe til sådan en....)

På både Instagram og Bloggen har Jeanette inspireret til at få syet 20 ting før man køber stof, og det er jeg hoppet med på. Jeg har syet de to første ting, og de næste 4 ting er klippet, men jeg orker ikke mere i dag! Det er første hverdag efter juleferien, så jeg er træt og resten af aftenen bliver med min bog i sofaen :)

I min oprydning har jeg bl.a. fundet disse stoffer, som jeg ikke fik brugt til min mors julegave-tæpper, så dem sælger jeg, så giv lyd hvis du kan bruge dem :) De er helt nye og er vasket i neutral og kommer fra dyrefrit og røgfrit hjem :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...