søndag den 14. februar 2016

Fastelavn 2016 - Olaf

Mathias er stadig helt vild med Frost og især Olaf, og han synes det var en god ide, da jeg foreslog ham at det kunne være hans kostume i år.

Efter lidt googlen fandt jeg en vejledning, som jeg tog udgangspunkt i. Jeg brugte et almindeligt blusemønster som jeg gjorde bredere og længere. Halsåbningen  blev for stor, og knapperne blev lidt for store og sad lidt forkert, men pyt!! Forsiden består af to lag som er fyldt ud med pladevat, mens bagsiden er helt almindelig (dog med en lang lynlås). I livet (kun på forsiden) og i bunden er der løbegang med elastik for at give "pose-effekten". 


Hovedet er en elefanthue med lidt tyk brun filt (klippet ud som gren-hår) syet fast i syningen på toppen af hovedet. 

Mathias blev kattekonge til fastelavn i Olivers klasse (forældrerådsarrangement)
Billedet er ikke så godt, men det er eksmanden der har taget det og sendt det til mig, da jeg desværre ikke kunne deltage i arrangementet (var lige et smut i Florida, men det skal jeg nok snart fortælle lidt mere om:))

 Hele kostumet er i hvid fleece med detaljer i filt, selv gulerodsnæsen er i filt med elastik i.

Min kære lille Olaf :)

4 kommentarer:

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...