søndag den 24. april 2016

Store rødbededagsferie

Oliver har ikke helt styr på navnet på denne forlængede weekend, så han har både kaldt den store rødbededagsferie og store hvededag :) Vi bruger den ekstra tid på hygge herhjemme, altså her er ingen lyserøde skyer, så der er også skænderier og surhed, når der bliver sagt nej..

Oliver lavede bål og bagte kanelbrød i torsdags, da jeg hentede ham.
ELSKER hans skønne blå øjne <3


Fredag var vi hjemme hos mine forældre, hvor vi lige skulle se til min far, som blev opereret i knæet torsdag. Han kunne næsten ikke gå, men før operationen humpede han også, så om nogle dage går det forhåbentlig bedre. Vi hyggede og legede, og spiste min mors lækre flæskesteg. Jeg havde lavet en dessertkage og den spiste vi sammen med hindbær, hindbærcoulis og vanilleis. Jeg var lidt skuffet over kagen, så den opskrift følger jeg nok ikke igen. Har faktisk halvdelen af kagen tilbage, og det ender nok med jeg fryser den ned til romkugler, for gider egentlig ikke spise den :(


Der var lovet dårligt vejr i går, men det nåede altså ikke til mig, så jeg var i haven og fik flyttet nogle af mine hindbær og fik klippet det visne af. Pt har jeg ca. 40 planter/buske, og ja de fleste står ud mod en offentlig cykelsti, så der er risiko for at forbigående spiser mine bær, men sidste år var det ikke så slemt (tror jeg).

I går aftes bagte jeg Valdemarsros pølsebrød og de er altså bare en sikker succes :) Og så med årets første grillpølser - nu glæder vi os endnu mere til sommer og havehygge.

Jeg håber også I har haft nogle hyggelige dage :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...