søndag den 17. juli 2016

Sommerferie 2016 #2

Det her var min 3. ferie alene med drengene, og derfor havde jeg igen pakket lidt kreative sysler, både til når de slappede med ipads om eftermiddagen, men også til de aftner, hvor de sov tidligt nok til at jeg havde lidt tid for mig selv.

Er bare vild med te og så er det da hyggeligt at få foldet nogle forskellige foldninger af teposerne. Udover dem der er billeder af her, har jeg også foldet 15-20 i blå skovbær fra Pickwick. Jeg håber drengene og jeg en af dagene kan klippe-klistre, så jeg kan få tryllet nogle kort frem.




Efter jeg har klippet (og syet) en masse hagesmække til Ummi, har jeg lagt de mindre rester i denne kasse. Og den fik jeg så klippet op til vimpler, hårelastikker, suttesnore og firkanter til patchworktæpper og/eller legefirkanter.

Vimplerne kommer med til sydag i min syklub på lørdag, mest som backup, for sidst løb jeg tør for projekter - og det må IKKE ske igen ! :)

Når jeg klippede stof eller foldede teposer, hørte jeg denne historie via bibliotekets app E-reolen. Historien er ret god, så har både læst og hørt den flere gange. Det er en letlæselig gang chick litteratur, og det passede meget godt med formålet.

Inden ferien havde jeg googlet stofbutikker i Kiel (ca. 45 km væk fra feriecentret), men jeg ombestemte mig, for jeg indså at drengene ikke ville gide rende rundt i byen. Derfor nøjedes vi med en kort tur til Oldenburg, hvor vi alligevel skulle handle mad. De to stoffer er købt i butikken nellerabelli.de, mens de to bøtter med knapper er fra en tysk Netto, hvor de koster 1 € hver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...