tirsdag den 28. februar 2017

Februar 2017

Februar har været virkelig god ved mig, har haft nogle dejlige oplevelser med folk jeg holder utrolig meget af. Jeg havde fødselsdag, blev fejret af familien og har hygget med både veninder og #syklybbenkøge.

Jeg har været en tur i Arlington VA/Washington DC med arbejdet, og vi havde heldigvis lidt tid til sightseeing. De første par dage var vejret SKØNT med 17-20 grader og sol, de sidste to dage faldt temperaturen DRASTISK til under frysepunktet med lidt sne!

Marine Corps Memorial

Arlington kirkegården med de mange karakteristiske hvide sten

Kennedys grav med en evig brændende flamme

Ved Kennedys grav var der en god håndfuld af hans mest kendte citater hugget i sten

Vi så vagtskiftet ved Den ukendte soldats grav

En af mine amerikanske kollegaer har en ven, som bor i DC, så han viste lidt rundt omkring The Mall - som er en masse seværdigheder, museer og memorials.
Her er det Washingtonmonumentet.

I den ene ende af The Mall ligger Lincoln Memorial, og derfra kan man se direkte ned til Washington monumentet. Bagved monumentet ligger Capitol Hill, men det kan ikke ses i aftenbelysningen.

Ikke langt fra hotellet lå Georgetown Cupcakes, som åbenbart er et tv-show på TLC. Da jeg havde fødselsdag, mens jeg var der, blev jeg nødt til at smage deres kager. 

Der var mange valgmuligheder, og det var svært at vælge én.

Til sidst valgte jeg to: mint-cookie og dobbelt chokolade-fødselsdagskage.
De smagte fint, men ikke noget jeg blev vildt imponeret over.

Min fødselsdag og afslutningen på mødet blev fejret med god mad og en tur på en billard-bar - det er godt nok mange år siden jeg sidst har spillet, men det var sjovt. Vi fik også drukket lidt shots, nu det var min fødselsdag - og de her woowoo smagte altså ret så godt og tøset.


På afrejsedagen gik jeg en tur, og på trods af vintervejret kunne jeg sidde og læse lidt med udsigt til Washington monumentet.

Februar har også budt på lidt ferie, min nye maskine og så fastelavn (se her og her). Jeg er sikker på marts også byder på en masse gode oplevelser - arbejdsmæssigt er jeg på kursus de første 8 arbejdsdage, og igen to kursusdage sidst på måneden. Marts er også måneden, hvor min far fylder 60, og det skal fejres med den tætteste del af familien på et skønt sted. Min 'lille' Oliver fylder 8 år, og det snakker han meget om - især gaverne glæder han sig til, og han er meget bekymret for, om han kan få nok penge til at kunne købe LEGO Nexo Knights slottet OG en Xbox - jeg har slået mig sammen med mine forældre og får også pengene fra farmor/farfar, så vi sammen har kunne opfylde hans store ønske om at kunne spise Fifa17 herhjemme - nøj hvor jeg glæder mig til at se ham åbne den :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...