tirsdag den 7. februar 2017

Tehætte til lille Bodum tekande DIY

For en del år siden var jeg med min svigerinde på Vivaldi og spise brunch, og selvfølgelig skulle jeg have te. Den blev serveret i en lille Bodum kande, som jeg straks forelskede mig i. Siden fik jeg selv en, og den er fantastisk hvis jeg bare lige skal have 1-2 kopper te. For at teen ikke skal blive kold har har syet en tehætte til kanden.


Stof fra Stof2000

Mit mønster til tehætten (inkl 0,5 cm sømrum).
Bunden er 13,5 cm, og de to sider er 12 cm, og fra bund til spids er der 21,5 cm.

Ensfarvet bomuld inderst, dernæst et lag termolam, et lag pladevat og til sidste det fine stof med turkise tigre. I bundkanten er syet kantbånd på.

Jeg har syet ensfarvet bomuld og termolam sammen, først to og to fra spids til bund og så syet dem sammen. Det samme er gjort med yderstof og pladvat. Til sidst er de to tehætter sat ind i hinanden, overlocket i bunden og pyntet med kantbånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...