torsdag den 13. april 2017

Kære lille mormor

I dag har vi fejret min kære mormor, hun havde fødselsdag i sidste uge og blev 72 år. Da det var en hverdag, synes de ikke, det var så børnevenligt, og med 2 børnebørn i skolealderen og 4 oldebørn i alderen 1-8 år, syntes de i dag var bedre. Vi fik en let påskefrokost, som jeg havde glædet mig ret meget til efter i 4 dage at have spist efter min nye kostplan. Én dag om ugen er chEATday, og det var så i dag, så jeg har spist uden restriktioner OG uden at tælle kalorier.

Nå men tilbage til min mormor, hun ønsker sig ikke rigtig noget, og er bare glad for vi kommer og fejrer hende. Men jeg kan altså ikke tage til fødselsdag uden gave (og det er der heller ikke andre i familien som gør). Så jeg har fundet på lidt forskelligt til hende. Først og fremmest har jeg tidligere lavet brødkurvsservietter til hende, bl.a. til jul med julemotiv. Og når hun ofte har fødselsdag i påsken, tænkte jeg, at hun da skulle have en påske-inspireret brødkurvsserviet. Da jeg ikke havde mønstrede påske-stoffer hjemme, lavede jeg en patchwork-serviet i ensfarvede påskenuancer, og for én gangs skyld var jeg i god tid :) Jeg var nemlig færdig hele 2,5 time før vi skulle afsted, og hvor var det skønt med ro til bare at komme af sted stille og roligt :)


Udover brødkurvsservietten fik hun en påskeskrab, et 10turskort til vores lokale svømmehal og en aloe vera gel. Da vi var på Tenerife, lånte de noget af min fra Urtekram - og de var ret glade for den, så jeg tænkte de måtte få deres egen. Da jeg ikke kunne finde Urtekrams, faldt jeg over denne i Kvickly. 
Mathias har lavet den neonfarvede halskæde, og drengene har i fællesskab lavet påskeægget i perler. Perlerne har den sidste uges tid stået fremme på spisebordet, så de bare har kunne gå frem og tilbage til det efter lyst og tid. Det er så hyggeligt at krea-hygge med dem om eftermiddagen, også selvom det kun lige er et kvarters tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...