torsdag den 3. august 2017

Børnekrea - få styr på kapslerne

Som barn samlede min tvillingebror på kapsler fra øl og sodavand, og jeg forstod ikke hvorfor. Hvad er der så fascinerende ved sådan en lille bukket metaldims? Nu er det bare Oliver på 8 år som samler på kapsler, og hele familien samler til ham - jeg forstår det stadig ikke...

Til en familiefødselsdag nævnte min onkel noget om, hvor mange forskellige Oliver mon har. Og min kæreste foreslog noget med at lime forskellige kapsler på f.eks. et bord. I vores første ferieuge var vejret lidt skidt, og jeg fandt derfor på, at Oliver kunne male et gammelt lærred og så kunne vi lime forskellige kapsler på der - Oliver var heldigvis HELT med på ideen :)

Lærredet var før bordplan til mit og min eksmands bryllup i 2010.

Oliver malede det over med forskellig blå maling - mens Mathias i baggrunden maler med stearinmaling på et stort bloklys.

Da malingen var tør, tændte jeg for limpistolen, og så limede jeg ellers bare kapslerne på. Der går en del lim til, men jeg har heldigvis en stor gammel kasse lim på lager. Siden billedet blev taget er én kapsel blevet limet på, og vi havde to nye med hjem fra sommerferien. Derudover kom en kollega med en kapsel til mig forleden, fordi han havde set mit billede på Facebook.

Der er stadig plads til nogle kapsler, men jeg ved ikke helt hvad vi skal gøre, når den her er fyldt ud... Hvis din søn (eller datter) samler på kapsler, vil jeg meget gerne høre hvad I gør med dem - resten af Olivers (altså alle gengangerne eller 'byttere' om du vil) ligger bare i nogle store kasser.
Jeg forstår det altså virkelig ikke, men der er jo så meget vi kvinder ikke forstår :)

1 kommentar:

  1. Min søster samlede på kapsler en gang. Den gang kunne mam købe sådan nogle samle mapper til caps ( tror jeg det hed, små plastiklommer der også lige passede til kapslerne) byttere var i en skotøjsæske eller 3 😉 synes det er en fin ide med lærredet så kan man se dem hele tiden 😄

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...