torsdag den 10. august 2017

Impulsiv og hyggelig picnic

Det var bare det dejligste sommervejr i går, og da jeg samtidig havde mulighed for at gå lidt tidligere fra arbejdet, fik jeg overtalt kæresten til en impulsiv picnic. Eller det er noget jeg har tænkt over at gøre længe, men vejret har ladet vente på sig. Så jeg havde faktisk købt ind til at vi forhåbentlig kunne komme af sted, og nu lykkedes det.



Jeg tog tortilla og smurte rød pesto på, et par salatblade, lidt serranoskinke og så ost – jeg brugte port salut i skiver på den ene halvdel og frisk mozzarella på den anden. Til sidst rullede jeg dem sammen og bandt lidt smørebrødspapir og lidt snor om rullerne enkeltvis. Min store tupperwareboks passede perfekt til de 6 ruller.

Min kæreste pakkede det i rygsækken med et picninctæppe og så kørte vi til Roskilde. Vi parkerede ved havnen og gik op i Kællingehaven. Hvis man går ind i landet og væk fra stranden, kommer man op mod et lille gartneri. Deroppe står et kæmpestort flot træ, som er hult indeni. Vi var begge en tur indeni, og det var helt eventyrligt at være indeni et træ. (der var en del spindelvæv, så det var også lidt myrekrybgivende)

Min kæreste står udenfor og fotograferer mig inden i træet

Her er jeg inden i træet


Spindelvæv.....

Det store smukke træ <3 

Vi gik lidt længere og kom ned til vandet, hvor vi bredte tæppet ud og slog os ned. Vi spiste vores mad, drak cider til og hyggede bare. Vi snakkede, legede med snapchat og bare nød vejret, selskabet og udsigten.





På vej tilbage til bilen, nød vi lige en is på havnen. Kæresten valgte en softice, mens jeg hellere ville over i paradis is – er vild med deres is. Især fordi de har nogle varianter, som minder om udvalget i Italien. Jeg fik en kugle hasselnød (som er en af mine favoritter i Italien) og så en kugle skildpaddeis, mums det var bare lækkert.

Vi var enige om, at vi snart må tage ud på picnic igen – og vi må også have mine drenge med, for de vil elske at tosse rundt på det lave vand. Kender du nogle små, hyggelige steder i Nordsjælland til vores næste udflugt, vil jeg meget gerne høre om det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...